این راهنما، نقشه‌ای جامع از تمام سوالات حیاتی مصاحبه سئو، از سطح کارآموزی تا مدیریت ارشد، است. با مطالعه این مقاله، نه‌تنها پاسخ‌های دقیق و تخصصی را یاد می‌گیرید، بلکه متوجه می‌شوید که در هر سطح شغلی، دقیقا روی کدام مهارت‌ها باید تمرکز کنید.
برای مشاهده سوالات مصاحبه سئو و پاسخ‌های کاربردی آن در دو بخش فنی و تخصصی و عمومی و مهارتی، شما را به مطالعه این مطلب از وبلاگ ایران تلنت دعوت می‌کنیم.

مهمترین سوالات فنی و تخصصی مصاحبه سئو (Hard Skills)

در ادامه سعی شده است به متداول‌ترین سوال‌های فنی مصاحبه سئو در سطح‌های کارآموزی، کارشناس، کارشناس ارشد و مدیر، پرداخته شود. در اینجا، ما پاسخ‌های کوتاه و کلیدی مناسب برای پاسخ به این پرسش‌های فنی را نیز جمع‌آوری کرده‌ایم. بااین‌حال اگر نیاز دارید که پاسخ‌های جامع‌تری را برای سوالات فنی و تخصصی مصاحبه SEO مطالعه کنید، منابع معتبری همچون

را به شما معرفی می‌کنیم.

طبیعتا هدف نهایی شما از مطالعه این راهنما، ورود به بازار کار است. همین حالا و همزمان با آماده‌سازی برای مصاحبه، جدیدترین آگهی های استخدام سئوکار را در سطوح مختلف (کارآموز تا مدیر) مشاهده کنید تا از جدیدترین موقعیت‌های شغلی این حوزه مطلع شوید.

[elementor-template id=”14209″]

مهمترین سوالات فنی در مصاحبه سئو SEO

۱. سطح کارآموز/فارغ‌التحصیل (Freshers / Intern)

سوالات مصاحبه سئو سطح کارآموز در بخش فنی، معمولا برای سنجش میزان دانش بنیادی و مفاهیم اصلی سئو در فرد طراحی شده‌اند.

سوال پاسخ کوتاه
سئو (SEO) چیست؟ سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو، مجموعه‌ای از اقدامات برای بهبود دید و رتبه یک وب‌سایت یا صفحه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای عبارات مرتبط است.
تفاوت On-Page و Off-Page SEO چیست؟ On-Page شامل بهینه‌سازی عناصر در داخل وب‌سایت (مانند محتوا، متا تگ‌ها، تگ‌های سربرگ و لینک‌سازی داخلی) است. Off-Page شامل فعالیت‌های بیرونی برای افزایش اعتبار (مانند بک‌لینک‌سازی و حضور در رسانه‌های اجتماعی) است.
کلمات کلیدی دم بلند (Long-Tail Keywords) چیست؟ عبارات کلیدی طولانی‌تر و بسیار خاص‌تر (اغلب بیش‌از ۴ کلمه) هستند که حجم جستجوی کمتری دارند.
وظیفه متا دیسکریپشن (Meta Description) چیست؟ این یک ویژگی HTML است که خلاصه‌ای مختصر از محتوای صفحه را ارائه می‌دهد.
نقش Alt Tag (متن جایگزین) در سئو چیست؟ تگ Alt متنی است که محتوای یک تصویر را توصیف می‌کند. این تگ به خزنده‌ها کمک می‌کند تا تصویر را بفهمند.
«نرخ پرش» (Bounce Rate) چیست؟ درصد کاربرانی که پس از مشاهده تنها یک صفحه و بدون انجام هیچ اقدام خاصی (مانند کلیک روی لینک یا تکمیل فرم)، وب‌سایت را ترک می‌کنند.
لینک Do-Follow چه کاری انجام می‌دهد؟ لینک Do-Follow یک هایپرلینک پیش‌فرض است که اعتبار لینک (Link Equity یا Link Juice) را از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر منتقل می‌کند.
Anchor Text چیست و چرا مهم است؟ متن قابل کلیک در یک هایپرلینک است.

۲. سطح کارشناس/متخصص (Specialist / Executive)

سوالات تخصصی مصاحبه SEO در سطح کارشناس، بر سئوی فنی، استراتژی کلمات کلیدی عمیق‌تر و لینک‌سازی اولیه تمرکز دارند.

سوال پاسخ کوتاه
خزش (Crawling) و ایندکس کردن (Indexing) چه فرقی دارند؟ خزش فرآیند اسکن وب‌سایت‌ها توسط ربات‌های موتور جستجو (مانند Googlebot) برای کشف محتوا است. ایندکس کردن ذخیره و سازماندهی آن محتوا در پایگاه داده موتور جستجو است تا واجد شرایط نمایش در نتایج جستجو شود.
Canonical URL چیست و کاربرد آن؟ تگی است که نسخه اصلی و ترجیحی یک صفحه وب را مشخص می‌کند، زمانی‌که چندین صفحه دارای محتوای مشابه یا تکراری هستند. این کار برای جلوگیری از مشکل محتوای تکراری و تجمیع اعتبار لینک‌ها ضروری است.
تفاوت ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲؟ ۳۰۱ (انتقال دائمی): زمانی استفاده می‌شود که یک صفحه برای همیشه جابجا شده است و بیشترین میزان اعتبار لینک را منتقل می‌کند. ۳۰۲ (انتقال موقت): برای جابجایی‌های کوتاه‌مدت یا موقت استفاده می‌شود و اعتبار لینک را منتقل نمی‌کند.
نقش فایل robots.txt چیست؟ یک فایل متنی در ریشه سایت است که به خزنده‌های موتور جستجو دستور می‌دهد کدام صفحات یا بخش‌ها را می‌توانند یا نمی‌توانند پیمایش کنند. این فایل خزش را مدیریت می‌کند.
نقشه سایت XML (XML Sitemap) چیست؟ فایلی است که تمام صفحات مهم وب‌سایت را برای موتورهای جستجو لیست می‌کند تا آن‌ها بتوانند سایت را به‌طور مؤثرتر بخزند و ایندکس کنند.
Page Speed چرا مهم است و چطور بهبود می‌یابد؟ سرعت بارگذاری صفحه یک عامل مستقیم رتبه‌بندی توسط گوگل است و تجربه کاربری (UX) را بهبود می‌بخشد. می‌توان آن را با بهینه‌سازی تصاویر (فشرده‌سازی)، کوچک‌سازی کد (CSS/JS)، فعال‌سازی کش و کاهش درخواست‌های HTTP بهبود داد.
Domain Authority (DA) چیست؟ یک متریک در مقیاس ۱ تا ۱۰۰ است که احتمال رتبه‌بندی یک وب‌سایت در نتایج جستجو را پیش‌بینی می‌کند.
چگونه بک‌لینک‌های با کیفیت می‌سازید؟ با تولید محتوای ارزشمند و قابل اشتراک‌گذاری، پست مهمان (Guest Blogging) در سایت‌های معتبر مرتبط و تکنیک‌هایی مانند جایگزینی لینک‌های شکسته.

۳. سطح کارشناس ارشد (Senior Specialist)

سوال‌های فنی مصاحبه متخصص سئو به الگوریتم‌های پیشرفته، داده‌های ساختاریافته، و مدیریت مسائل پیچیده فنی می‌پردازند.

سوال پاسخ کوتاه
Core Web Vitals گوگل چیست؟ مجموعه‌ای از معیارهای متمرکز بر تجربه کاربری هستند که بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند.
E-E-A-T چیست و چرا حیاتی است؟ مخفف تجربه، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن است. این معیار برای ارزیابی کیفیت محتوا، به‌ویژه در صفحات YMYL (Your Money or Your Life)، استفاده می‌شود.
Schema Markup (داده‌های ساختاریافته) چیست؟ کدی است که به وب‌سایت اضافه می‌شود تا به موتورهای جستجو کمک کند محتوای صفحه را بهتر درک کنند و آن را در قالب‌های پیشرفته مانند Rich Snippets (ریچ اسنیپت‌ها) نمایش دهند.
RankBrain چیست؟ بخشی از الگوریتم جستجوی Hummingbird گوگل است که از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین برای تفسیر نیت جستجو (Search Intent) و پردازش کوئری‌های جدید یا مبهم استفاده می‌کند.
چگونه برای Mobile-First Indexing بهینه‌سازی می‌کنید؟ باید مطمئن شوید که نسخه موبایل و دسکتاپ سایت محتوای یکسان داشته باشند. همچنین، سایت باید سریع بارگذاری شود و برای همه اندازه‌های صفحه، واکنش‌گرا (Responsive) باشد.
ممیزی فنی سئو (Technical SEO Audit) شامل چه مراحلی است؟ شامل خزش سایت برای یافتن خطاها، بررسی سرعت و سازگاری موبایل، بررسی ایندکس‌پذیری (Robots.txt، متا تگ‌های noindex)، ارزیابی ساختار URL، لینک‌سازی داخلی و اجرای داده‌های ساختاریافته است.
Content Cannibalization چیست و چگونه حل می‌شود؟ زمانی رخ می‌دهد که چندین صفحه از یک وب‌سایت، کلمات کلیدی بسیار مشابهی را هدف قرار داده و با یکدیگر در نتایج جستجو رقابت می‌کنند. برای حل آن باید محتوای مشابه را ادغام کرده یا از تگ‌های Canonical استفاده شود تا اعتبار به نسخه اصلی هدایت شود.

۴. سطح مدیر و استراتژیست سئو (Manager / Strategist)

سوالات تخصصی مصاحبه مدیر سئو به رهبری، استراتژی کلان، ریسک و تأثیر تجاری سئو می‌پردازند. از طرفی، استراتژی محتوا یکی از مهم‌ترین ستون‌های سئو محسوب می‌شود؛ اگر مهارت‌های رهبری و فنی شما در سطح مدیریت محتوا و سئو است، می‌توانید فرصت‌های استخدام مدیر محتوا را نیز بررسی کنید.

[elementor-template id=”16089″]

سوال پاسخ کوتاه
چگونه تأثیر تجاری (Commercial Impact) تلاش‌های سئو را اندازه‌گیری می‌کنید؟ موفقیت سئو با KPIهایی مانند افزایش فروش/درآمد ارگانیک، نرخ تبدیل (Conversion Rate) از ترافیک ارگانیک، و بهبود ROI (بازگشت سرمایه) سنجیده می‌شود. از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ردیابی عملکرد صفحات و هدف‌گذاری‌های سفارشی استفاده می‌شود.
فرآیند برخورد با جریمه گوگل (Google Penalty) چگونه است؟ ابتدا باید نوع جریمه (دستی یا الگوریتمی) را از طریق Google Search Console تشخیص داد. سپس، در صورت جریمه لینک، بک‌لینک‌های اسپم را شناسایی و Disavow (عدم پذیرش) می‌کنیم؛ یا درصورت جریمه محتوایی، محتوای بی‌کیفیت را بهبود یا حذف می‌کنیم.
استراتژی سئو برای یک برند یا وب‌سایت جدید با ترافیک صفر چیست؟ با تمرکز بر کلمات کلیدی دم بلند و رقابت کمتر آغاز می‌شود. سپس باید زیرساخت فنی قوی (شامل سئوی فنی و ساختار سایت واضح) ایجاد کرد، خوشه‌های موضوعی (Topical Clusters) ساخت و لینک‌سازی با کیفیت انجام داد تا اعتبار دامنه (DA) به‌تدریج افزایش یابد.
چگونه پروفایل بک‌لینک (Link Profile) را ممیزی و نگهداری می‌کنید؟ ممیزی (Link Audit) شامل تحلیل پروفایل بک‌لینک برای شناسایی لینک‌های مضر، بی‌کیفیت یا اسپم است. برای نگهداری، باید به‌طور فصلی یا دوسالانه ممیزی انجام داد.
مدل شما برای بهینه‌سازی محتوا بر اساس نیت کاربر (User Intent) چیست؟ نیت جستجو باید هر مرحله از فرآیند تولید محتوا را هدایت کند. محتوا باید با فرمت‌های غالب در SERP مطابقت داشته باشد و تمام جنبه‌های موضوع را پوشش دهد تا کاربر را راضی کند.
چگونه با تغییرات مداوم الگوریتم گوگل به‌روز می‌مانید؟ از طریق دنبال کردن منابع رسمی گوگل (مانند Google’s Webmaster Central Blog) و نشریات معتبر صنعتی. همچنین، تست کردن تغییرات روی یک وب‌سایت شخصی یا آزمایشی برای درک تأثیر واقعی آن‌ها ضروری است.
چگونه داده‌ها و آنالیتیکس (Analytics) را برای اصلاح استراتژی محتوا به‌کار می‌گیرید؟ با استفاده از Google Analytics و Google Search Console، محتواهایی که Impressions بالا اما CTR پایین دارند را برای بهینه‌سازی (مانند بهبود تگ‌های عنوان و توضیحات) اولویت‌بندی می‌کنیم.

شما اکنون با کلیه مهارت‌های فنی مورد نیاز یک متخصص سئو در سطوح مختلف آشنا هستید. برای ثبت این توانایی‌ها و شروع فرآیند کاریابی، از ابزار ساخت رزومه آنلاین ایران تلنت استفاده کنید تا بهترین نسخه از توانایی‌هایتان را در فرمتی استاندارد در مصاحبه سئو ارائه دهید.

[elementor-template id=”16068″]

مهمترین سوالات عمومی و مهارتی مصاحبه سئو (Soft Skills)

مهمترین سوالات مصاحبه سئو و مهارت نرم یک سئوکار

۱. سطح کارآموز و کارشناس مبتدی (Intern / Freshers)

سوالات مهارتی و عمومی مصاحبه SEO نیروهای جونیور، برای سنجش انگیزه، قابلیت یادگیری، انعطاف‌پذیری و تفکر انتقادی اولیه طراحی شده‌اند.

سوال  پاسخ کوتاه (تأکید بر مهارت)
چه چیزی شما را به شروع حرفه‌ای در سئو علاقه‌مند کرده است؟ علاقه من به تحلیل کلمات کلیدی و ایده‌پردازی محتوا است. همچنین، تمایل دارم فرصت کسب تجربه عملی در اجرای کمپین‌های سئو و کمک به بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها را داشته باشم.
یک مثال از یک مشکل سئو که با آن روبرو شدید و نحوه حل آن را بیان کنید. هدف این سؤال سنجش تفکر انتقادی، حل خلاقانه مسئله و انعطاف‌پذیری است. می‌توان به مشکل سرعت بارگذاری صفحه ناشی از فشرده‌سازی نکردن تصاویر اشاره کرد.
چگونه یک مهارت جدید را برای کمک به شغل سئوی خود فرا می‌گیرید؟ من یادگیری را از طریق تجربه عملی ترجیح می‌دهم. ابتدا در مورد موضوع جدید تحقیق می‌کنم (مانند نحوه یافتن کلمات کلیدی مناسب) و سپس با استفاده از ابزارهای رایگان سئو، آموخته‌هایم را روی سایت شخصی خود به کار می‌برم تا نتایج را ببینم.
تحت فشار چگونه کار می‌کنید؟ هدف این سؤال ارزیابی توانایی مقابله با شرایط پرفشار و کار همزمان روی چند پروژه است. عملکرد من تحت فشار به سرعت و کیفیت یادگیری‌ام بستگی دارد. با کسب اعتمادبه‌نفس در کار، می‌توانم فشار را به‌خوبی مدیریت کنم. 
چه کیفیتی شما را برای این شغل سئو مناسب می‌کند؟ برای مبتدیان، می‌توان به مهارت‌های نگارشی خوب، توانایی تحقیق عالی برای توسعه محتوای سئوپسند و توانایی اولویت‌بندی کار و اجرای منظم وظایف اشاره کرد.

۲. سطح کارشناس و متخصص (Specialist / Executive)

بخش عمومی سوالات مصاحبه سئو کارشناسان SEO بر توانایی کار تیمی، انطباق با تغییرات و درک مفاهیم کلان متمرکز هستند.

سوال پاسخ کوتاه (تأکید بر مهارت)
چگونه با تیم‌های توسعه‌دهنده (Developers) برای پیاده‌سازی پیشنهادات سئو همکاری می‌کنید؟ باید انتظارات روشنی را تعیین کنم. با استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه، وظایف را با دستورالعمل‌های واضح، محدوده کار و مهلت زمانی ایده‌آل تعریف می‌کنم. همیشه برای پاسخ به سؤالات آن‌ها در دسترس هستم و برقراری روابط بین فردی مؤثر با تیم، اولویت اول است.
چگونه با محیط تیمی پویا کنار می‌آیید؟ شغل سئو و مدیریت محتوا نیازمند تعامل نزدیک بین وظایف فنی و خلاقانه است. من فردی اجتماعی هستم و با کسب تجربه، توانایی برقراری ارتباط با اعضای مختلف تیم برای دستیابی به بهترین نتایج را آموخته‌ام.
چگونه خود را با آخرین روندهای سئو و تغییرات الگوریتم به‌روز نگه می‌دارید؟ انطباق‌پذیری مهم‌ترین مهارت در سئو است. من نشریات معتبر مانند Search Engine Land، Semrush و بلاگ رسمی گوگل را مطالعه می‌کنم. همچنین، برای درک تأثیر واقعی یک روند، تمایل دارم آن را روی سایت شخصی خودم آزمایش کنم.
آیا شما فردی منظم در کار حرفه‌ای هستید؟ کمپین‌های سئو نیاز به برنامه‌ریزی و اجرای دقیق دارند. با تجربه کار روی چند کمپین به‌طور همزمان، اهمیت برنامه‌ریزی کار برای اطمینان از کارایی بدون به خطر انداختن ضرب‌الاجل‌ها را درک کرده‌ام.
چگونه نیازهای موتورهای جستجو را با نیازهای کاربران در بهینه‌سازی سایت متعادل می‌کنید؟ رویکرد من این است که کاربران را در اولویت قرار دهم. باید محتوای با کیفیت، آموزنده و جذاب تولید کرد که هدف جستجوی کاربر را برآورده کند. در عین حال، باید بهترین شیوه‌های فنی (مانند سرعت بارگذاری بالا و طراحی واکنش‌گرا) را برای اطمینان از مطابقت با دستورالعمل‌های سئو پیاده‌سازی کرد.

اگر مهارت‌های نرم و فنی شما فراتر از یک کانال سئو است و به‌دنبال فرصت‌هایی هستید که استراتژی‌های جامع‌تر و چندکاناله بازاریابی دیجیتال را در بر می‌گیرند، می‌توانید آگهی‌های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنید.

[elementor-template id=”16080″]

۳. سطح کارشناس ارشد (Senior Specialist)

سوال‌های مهارتی مصاحبه متخصص سئو بر توانایی رهبری پروژه، حل مشکلات بزرگ و دیدگاه استراتژیک این افراد تمرکز دارند.

سوال پاسخ کوتاه (تأکید بر مهارت)
مثالی از یک چالش بزرگ سئو که با آن مواجه شدید و نحوه مدیریت آن را بیان کنید. هدف این سوال ارزیابی عملکرد تحت فشار و توانایی حل مسئله است. مثلاً، زمانی که به‌روزرسانی الگوریتم گوگل باعث ایجاد خطاهای فنی و از دست دادن ترافیک شد. من با مسئولیت‌پذیری مشکلات سرور و لینک‌های شکسته را حل کردم و یک ممیزی کامل محتوا و لینک‌ها را انجام دادم تا مسائل را به تدریج برطرف کنم.
چگونه سئو را با سایر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال (مانند PPC یا محتوا) ادغام می‌کنید؟ سئو بخشی از تصویر بزرگتر بازاریابی است. این همکاری می‌تواند شامل تماس با تیم PPC برای استفاده از داده‌های آن‌ها در تحقیقات کلمات کلیدی باشد تا فرصت‌های جدیدی برای کلمات کلیدی دم بلند پیدا شود. همکاری با تیم محتوا برای تولید محتوای باکیفیت برای رتبه‌بندی بهتر نیز ضروری است.
یک کمپین بازاریابی سئو که روی آن کار کردید، نقش شما و نتایج آن را شرح دهید. باید جزئیات مشخصی از نقش خود در ایجاد و اجرای استراتژی ارائه دهید. مثلاً رهبری کمپین برای یک نشریه که هدف آن افزایش ترافیک، کلیک‌ها و ایمپرشن‌ها بود. با تمرکز بر خوشه‌های محتوایی (Content Clusters) و استراتژی لینک‌سازی داخلی، توانستیم پس از شش ماه، افزایش ۳۸ درصدی کلیک‌ها و افزایش ۷۵ درصدی ایمپرشن‌ها را تجربه کنیم.
چگونه یک مفهوم فنی پیچیده (مانند Core Web Vitals) را برای یک مشتری یا همکار غیرفنی ساده می‌کنید؟ این سوال توانایی ارتباط مؤثر شما را می‌سنجد. باید مفاهیم پیچیده را انتخاب کرده و با استفاده از مثال‌ها، یک نمای کلی جامع از نحوه عملکرد آن ارائه دهید و بر تأثیر تجاری آن تمرکز کنید.

۴. سطح مدیر و استراتژیست سئو (Manager / Strategist)

سوالات مهارتی و عمومی مصاحبه مدیر سئو بر توانایی رهبری تیم، تصمیم‌گیری تجاری و مدیریت ریسک این مدیران متمرکز هستند.

سوال پاسخ کوتاه (تأکید بر مهارت)
چگونه تاثیر تجاری تلاش‌های سئو را اندازه‌گیری می‌کنید؟ موفقیت سئو در نهایت با نتایج کسب‌وکار سنجیده می‌شود. من فراتر از ترافیک و رتبه، بر شاخص‌هایی مانند افزایش فروش/درآمد ارگانیک، نرخ تبدیل (Conversion Rate) از ترافیک ارگانیک، و ردیابی فروش یا تبدیل‌ها از صفحاتی که به‌طور خاص برای سئو ایجاد شده‌اند، تمرکز می‌کنم.
مشتری خواستار کار بیشتری از تیم سئوی شما است در حالی که ساعت‌های قراردادی آن‌ها تمام شده است. چگونه این وضعیت را مدیریت می‌کنید؟ این سوال برای ارزیابی اولویت‌بندی سودآوری، رضایت مشتری و محافظت از تیم پرسیده می‌شود. ابتدا عملکرد کنونی را بررسی می‌کنم تا شکاف‌ها را پیدا کنم و انتظارات مشتری را براساس داده‌ها مدیریت می‌کنم. اگر کار اضافی ضروری باشد، گزینه‌های انعطاف‌پذیر مانند تنظیم مجدد دامنه کاری یا افزایش ساعت‌های قراردادی را بررسی خواهم کرد تا تیم اضافه بار نشود.
چگونه وظایف را به زیردستان مستقیم خود محول می‌کنید؟ ابتدا وظیفه را بررسی می‌کنم تا مطمئن شوم به فردی با مناسب‌ترین مجموعه مهارت‌ها محول شده است. سپس دستورالعمل‌های واضح و زمان‌بندی واقع‌بینانه تعیین می‌کنم. نکته مهم این است که تامین زمان کافی برای انجام کار و در دسترس بودن برای پاسخ به سؤالات، بخشی از حمایت از تیم است.
سه مورد از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای مؤثر بودن در یک نقش سئو لازم است، چیست؟ علاوه‌بر مهارت‌های فنی، یک مدیر سئو باید در ارتباطات مؤثر، انطباق‌پذیری با تغییرات مداوم الگوریتم‌های گوگل و حل مسئله مهارت داشته باشد. همچنین، باید بتواند مسائل فنی را به‌طور واضح برای مشتریان و تیم‌های دیگر توضیح دهد.
۵ سال آینده خود را کجا می‌بینید؟ پاسخ باید نشان‌دهنده جاه‌طلبی و همسویی با اهداف شرکت باشد. برای یک مدیر، پاسخ می‌تواند این باشد که می‌خواهید در یک موقعیت رهبری ارشد باشید که قدرت تأثیرگذاری بر استراتژی، مدیریت بودجه و آزادی خلاقانه کافی را داشته باشد.
چگونه با یک مشتری که انتظارات غیرواقعی از سئو دارد، برخورد می‌کنید؟ بهترین راه، تعیین انتظارات واقع‌بینانه از همان ابتدا و مستندسازی واضح در قرارداد است. باید توضیح داد که بهبودها باید به‌صورت افزایشی و مداوم اتفاق بیفتند.

حال‌که همه سوالات فنی و مهارتی سئو را در بالاترین سطوح مرور کرده‌اید. اکنون زمان آن رسیده که آموخته‌های خود را در یک محیط شبیه‌سازی‌شده به چالش بکشید. برای شناسایی دقیق نقاط قوت و ضعف و آماده‌سازی برای بازار کار، در آزمون مهارتی SEO شرکت کنید.

[elementor-template id=”16085″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *